fredag 17 april 2020

Dag 32 - Slow TV rules

Idag har Coronan hållit oss här på landet i vårkylan i en hel månad, drygt det till och med. Man undrar hur andra 70-plussare har det, men rimligtvis sitter de flesta lite extra framför TV:n.

Vi ser på SVT Play framför allt, serier och filmer. Jag är inte så kräsen och har en rätt enkel filmsmak. Gärna nåt lättsamt i dom här tiderna, komedier - spänning - musik. Minst en film om dan tror jag vi sett.

I går hamnade vi i en engelsk film med intriger och dramatik och en himla massa namn att hålla rätt på, så många att till slut fattade vi ingenting. Den här 70+-hjärnan har sin begränsning när det går för fort och händer för mycket, då tar man till Slow TV.

Det började med Guldbron, TV när den är som näst bäst. Spännande att se när bron skulle på plats, skulle den passa? Jag ser fram mot att se den på plats efter Coronan.

Bra TV
Och nu den allra bästa TV-underhållningen, Den Stora Älgvandringen! Perfekt i Corona-tider. Som en rörlig tavla när TV:n står på. Jag satt idag framför TV:n och läste min bok och tittade upp ibland och vilade ögonen på svanarna. Några älgar har jag inte sett än, men dom kommer och då ska jag kolla mer uppmärksamt. Bra TV där man hinner fatta handlingen.

Extra mycket TV är det nu, men idag ska jag lämna TV-soffan ett tag och leta stolpar i "hittaut"-projektet för att få ut soffpotatisarna ut i skogen. Jag har 10-15 stolpar i Hyttskogen och säkert en och annan älg också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar