onsdag 15 april 2020

Dag 30 - Coronastämning

Engelbrektsgatan
På morgonpromenaden  i stan känner man riktigt av Corona-stämningen. I skogen i stugan är det ju alltid lugnt en tisdagsmorgon men det här var lite spöklikt. Man skulle kunna tro att det är en pandemi som härjar...

Nu har vi ju inte stängt helt i Sverige så jag får ta en tur på eftermiddan också och kolla men jag hoppas det är hyfsat lugnt då också.

1033 döda nu i Sverige. Och så hörde jag idag nånting om "året ut"! December! Julafton i karantän?

Lugnt här också
Vi har visserligen firat jul helt ensamma en gång när vinterkräksjukan gick i släkten och bara Margareta och jag klarade oss, men det vill jag inte ens tänka på idag.

Tomt på stan och inte många man möter. Jag vet inte hur försiktig man egentligen behöver vara utomhus, men nog lämnar jag ett rejält mellanrum till dom jag möter, byter gärna sida.

Smedjegatan

Att köpa mat har gått rätt bra än så länge med självskanning i en tom butik kl 07.00, men idag beställde jag matkasse för leverans utanför butiken på måndag. För säkerhets skull.

Men "året ut"! Jag och Margareta. Vad ska vi prata om till slut?

      
Till sist kom jag förbi Växhuset på morgonpromenaden. Tisdag men körövningen i Rock Everybody är inställd. Men dom håller på och jobbar med gården utanför i alla fall, det blir fint när vi är igång igen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar