onsdag 8 april 2020

Dag 23 - Allting handlar om Corona.

Från att man vaknar genom hela dan. Nyhetssändningar, tidningarna, radion, Facebook  ja allt! Sporten, kulturen etc. Allt handlar om Corona. Allt.

Såklart det är ju det största som är på gång i världen just nu, men ibland är det som man inte orkar mer. "Är det konstigt att man längtar bort nån gång" sjöng Lena Andersson.

Dag 23 idag och fan vet, kommer det här att hålla på över dag 123? Hur kommer man att må då i så fall? Så här långt mår jag fortfarande bra, men mitt Corona-index ökar så sakta, Uppåt 11 tror jag . Skulle vara fint att bara käka en Dagens Lunch på Måns Ols för att få lite omväxling. Fika nere i Stadsparken. Jag har inte så stora krav.

På promenaden igår mötte vi en gumma på cykel som stannade till och skarpt bad om 2 meters avstånd innan vi fick passera. Jag makade på mig lite till även om det säkert redan var 4 meters avstånd, men sån är stämningen. Kusligt.

Men i Kungsträdgården roade man sig obekymrat i Aktuellt. Hur ska man få Stockholmare att fatta? Utegångsförbud?

Men man behöver ha lite kul nu, och då var det ju kul att jag för första gången på 10-12 år fick pengar tillbaka på skatten. Ung. så mycket att det skulle kunna räcka till en kort tågresa nånstans.

Men det går ju inte - Corona. Kanske det här i stället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar