måndag 6 april 2020

Dag 21 - Res inte bort i påsk

Nu är det fokus på att undvika onödiga resor inför påskhelgen. Löfven sa det med skärpa för någon vecka sen och i kväll sa Kungen samma sak i ett TV-tal. Res inte bort i påsk.

Nästan lika gammal som jag.
Men nog ser väl jag yngre ut? Eller?
Det var ju ett bra budskap, och hr Kungen fick beröm på Twitter som "lysande, fantastisk" och sånt blandat med sakliga, rättstavade kommentarer från republikaner (till skillnad från alltför många av hr Statsministerns kritiker). Jag har inget emot att rojalisterna får sitt och det var inget större fel på budskapet, men riktiga rojalister är bland det löjligaste jag vet.

Du borde ha kunnat lite mer utantill, men det var bra ändå, hr Kungen, jag håller med dig. Res inte bort i påsk.

Men ojdå, hur räknas vi, Margareta och jag? Vi sitter ju och häckar i sommarstugan i Sala, 4 mil från  bostaden i Västerås kanske hela påsken! Räknas det som att vi rest bort? Ett moraliskt dilemma när man läser om div. myndighetspersoner som blir ertappade och kritiserade på väg till sina fritidsställen.

Men det är väl helt OK i vårt fall? Se det som en fråga till FHM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar