måndag 20 april 2020

Dag 35 - Länge Leve Loppet

Det är glest med löptävlingar den här Corona-våren, men igår sprang jag äntligen årets första tävling!

Jag har under vintern mest koncentrerat mig på Actic och arm-musklerna inför Beach 2020, men nu när den är uppskjuten till Beach 2021 kan jag nog tänka mer på joggingen ett tag.

Dåligt löptränad tvekade jag inför vilken sträcka jag skulle välja igår i "Länge Leve Loppet"-loppet, det enda lopp som går just nu i Sverige med obegränsat deltagarantal.
Cool kille, typ macho

I min klass var vi runt 330 deltagare och jag var antagligen äldst men långt ifrån sist så nu lurar jag på att flytta upp en klass till nästa söndag. Ett suveränt lopp, "spring där du är och rapportera in resultatet". Jättebra med söndagstävlingar för min falnande joggingmotivation.

Och ett dopp i ån efter målgång var jättebra för min machoutstrålning. Plus 7 i vattnet om någon undrar.

Motion - Motion - Motion!  Nåt jag brinner för i Corona-tider, men annars också. Jag tror det är otroligt viktigt att röra på sig och Margareta tog en snabb promenad medan jag sprang. Det gör ju inte oss immuna mot Covid-19, men rimligtvis ökar det chansen för oss att klara oss bra i Corona-krisen.

Och som lite bonus letade vi på eftermiddan efter några av Sala OK:s stolpar, den här gången runt Ekeby damm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar