onsdag 22 april 2020

Dag 37 - Promenader, TV och röjning av snickarbon

Efter 37 dagar börjar dagsrutinen i mitt Socialt distanserade liv stabilisera sig.

Lite enahanda kan tyckas och mitt Corona-index höjs allt mer. Allt från 17 mars, vår Dag 1, har den här kanalen dokumenterat övergången från ett aktivt pensionärsliv med hundratals sociala kontakter varje vecka till ett helt annorlunda liv med Social Distans. Från en dag till en annan.

Jag är rätt nöjd att jag tänkte tanken, redan dag 1, att den här omställningen är värd att dokumentera och inte bara låta dagarna rulla på och nu känns det som projektets första fas snart är i mål och rätt bra dokumenterad. Får nog tänka över målsättningen med dokumentationen.

Morgonpromenad till Svassla
Promenader (och all övrig form av motion) har vi alltid gillat och jag är riktigt nöjd att det alltid varit vår stil, vilken nytta vi har av det idag. Man väljer ju själv och dom som väljer bort motionen tror väl på sitt, men jag håller på mitt och nu ska jag snarare öka på den här dosen.

TV har det blivit för mycket av, men jag tänker att det får väl vara så ett tag. Vi har avverkat en massa filmer och en himla massa serier. Jag har varit lite för okoncentrerad för att läsa böcker, några ljudböcker har gått lättare, men den vanliga boken som jag egentligen gillar bäst går lite segt just nu, men nu ska jag börja läsa mer och välja bort en och annan film.


Boring!
Och så är det det där evighetsprojektet att röja i snickarbon. Det är så tråkigt och tar aldrig slut. Jag är så okoncentrerad och har sugit på det jobbet, röjer en halvtimme då och en kvart då och skjuter gärna upp till i morgon. Men nu har jag en plan så snickarbon ska bli klar innan midsommar i alla fall.

Ja, så här kommer det väl att rulla på under maj och framåt midsommar för ett strävsamt gammalt pensionärspar.

Men jag undrar som Churchill en gång gjorde, är vi "in the beginning of the end" eller "in the end of the beginning"? Kanske bara "in the beginning of the beginning" ? Men en bit på väg i alla fall, men snart nog är den här dokumentationens första fas completed.
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar