torsdag 16 april 2020

Dag 31 - Svårplanerat

Under mina 75 år har jag även innan Corona varit med om ett och annat omskakande. både i världen och privat. Men den här krisen är ju minst sagt lite speciell. Plats för nya perspektiv.

Hittills 1200 döda i Sverige och 12000 är smittade. Vi i 70+-gruppen hör till riskgruppen bara genom vår ålder och bör hålla oss undan. När sån här information om döda, smittade och hålla sig undan är vardagen, då kan väl ingen normal människa vara helt oberörd. Mitt Corona-index stiger lite för varje dag. Jag mår inte hundra. Även om man antydde en försiktig optimism på presskonferensen igår.

Och jag kommer att klara mig bra, om jag nu inte blir smittad förstås då vet man ju aldrig, men annars så klarar jag den här krisen, nåt annat alternativ finns inte, det har jag bestämt.

Men livet är lite svårplanerat just nu. Igår dog Adam Alsing, 51 år av Covid-19. Vad jag minns det första kändisnamnet i Sverige som avlidit i den här pandemin.

Tomt
Och vi planerar just ingenting just nu. Städar, rensar, gräver och tar en promenad. Kanske borde jag måla lite nu när det blir lite varmare. Såga och spika nånting. Röja i källaren har alltid stått på listan, det kanske jag ska ta tag i. Ja, jobb för att fylla dagen är inget problem, men nån riktig planering skulle jag behöva. Ett datum i kalendern att se fram mot.

Skulle vara fint att få putsa skorna och gå på fest. Men nu är kalendern tom. Helt tom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar