tisdag 21 april 2020

Dag 36 - Det går bra på distans

Det börjar rycka lite i folk nu verkar det som, trångt på uteserveringarna hör man. Hrm... Svårt med distans.

Men vi håller ut, det går bra på distans. Vi hade t.ex. fika på distans häromdan.

Först lite tekniskt strul med ljudet så vi fick köra parallellt med ljudet i ett vanligt telefonsamtal, men sen satt vi i våran stuga och fikade när Annika och Calle satt i sin nere i Sörmland och till kaffet fick vi en bildvisning från Portugalresan, en långresa som abrupt fick avbrytas för en snabb hemresa just dom där dagarna 12-13 mars. Nästan två timmar tog fikapausen med Microsoft Teams.

Och med WhatsApp, Skype, Messenger, Facebook, Instagram, etc går det också bra på distans. Man är inte ensam.

I eftersnacket till "One world"-showen i går natt var många lite besvikna att man inte utnyttjade  tekniken mer, de enda som var lite på hugget var The Rolling Stones (70++) som körde sitt program i fyra fönster, var och en hemma hos sig. Mer sånt!

Funderar på om man kunde få till nåt med rockkören på distans, men vi är ju 200. Tveksamt.

Jag deltog, på distans, i ett webseminarium om livevideo och sånt i förra veckan men inser att jag faller för åldersstrecket, jag brydde mig inte ens om fortsättningen. Men dom enklare programmen kanske jag kan prova, man har ju tid nu.

I stället lägger jag mig platt för dom här talangerna, lika duktiga som Stones. Erik, den lille krabaten i högra hörnet hör till Margaretas sida av släkten. Distansvisan - Det går bra på distans!         
       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar