söndag 12 april 2020

Dag 27 - Lätta på plånboken

Så många har knackig ekonomi nu. Men vi som inte kommer åt att göra av med våra pluringar på Clas Ohlson längre kan ju kosta på oss att vara lite extra generösa mot arrangörer och småföretag som saknar inkomst nu.

Som exempel betalade jag entrén till bandyfinalen som spelade för tomma läktare för några veckor sen fast jag blev kvar i TV-soffan. Ja, jag tog virtuellt även med mig Margareta till Studenternas i Uppsala. Hon hade aldrig varit på bandy men blev extra glad över att VSK-tjejerna vann den spännande matchen.

Bra kvalitet. Prisvärt.
Som världsförälder passade det bra att öka månadsbidraget till UNICEF. Ökningen på mitt lilla bidrag kanske gör nån liten extra nytta och jag fick ett tackbrev från dom.

Till och med Wikipedia fick ett bidrag idag. Dom har frågat förr och nu var det läge. Dom blev glada skrev dom i tackmailet.

Och det blev förstås ett par hundra till Radiohjälpen under "En kväll tillsammans" i går.

Jag prioriterar lokalt och i veckan blir det nog ett stödköp hos "Fiket i Färnebo", ett par lunchmatlådor tror jag. Kanske köper jag hämtmat hos nån annan restaurang också, inte bara pizza, kanske Måns Ols behöver ett stödköp. Ångbageriet har gott bröd, där kan man köa utomhus och släpps in en och en.

Och i Almunge har vi stödköpt div. grejor för Danmarks skola, klass 5, och på köpet fick Thomas Ravelli ett litet bidrag. Kalsonger och T-shirts. Nästa stödköp där är visst kaffe, "typ lyx" sas det.

Jag kan inte hjälpa till så mycket i den här krisen (70+) mer än hålla mig undan, och då kan jag ju i alla fall försöka göra lokala stödköp.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar