måndag 13 april 2020

Dag 28 - Motion

Alla vet att det är bra,  men vilken motion passar oss  +70  bäst? Det är enkelt: det är den som utförs. Extra viktigt i Corona-tider med social distansering.

Den senaste träningsappen jag laddat ner  har jag inte hunnit prova än, Försvarsmaktens träningsapp. Den appen kanske är lite väl tuff och "Sofia på TV" räcker rätt bra för oss varje morgon, men det är fint att prova fler program. Och så har jag Actic-appen

Och igår började jag Stolpjakten.  Finns över hela landet, orienteringsklubbarnas försök att få ut folk i skogen. Inte bara i Corona-tider, men extra bra just nu. Jag köpte förstås Sala-kartan och vilken service av Sala OK en Påskdagsmorgon:

9.15   Sms-beställde en karta och swishade 20 kr.
9.30   Sala OK tackade. "Det fixar vi"
10.00 Sms: "Kartan ligger i din brevlåda!"

Jag tycker det är underbart med entusiaster som på Påskdagsmorgonen tar en cykeltur och levererar till oss i Corona-riskgruppen så att vi slapp hämta kartan på stan, service helt i min egen stil.


Första stolpen. 99 kvar.







1 kommentar: