torsdag 2 april 2020

Dag 17 - Nordiska Museet

När nåt som Corona-viruset händer är det inte så dumt att dokumentera vad det var som hände.

I all anspråkslöshet blir "Mitt Ljuva Sjuttital" en dokumentation av mina erfarenheter under den här tiden. Redan har jag kommit till dag 17 men jag vill inte spekulera över om den här serien kommer att bli tresiffrig. Hoppas inte. Men den blir bra för det egna minnet i första hand och kanske även någon annan kan ha glädje av att att ta del av den. En daglig dokumentation av en världshändelse! Kanske kan bli en bok? Och nåt för framtidens forskare att gräva ner sig i.

Nu ska jag inte skena iväg men jag har tidigare, för ett 10-20-tal år sen, bidragit med berättelser till Tekniska Museet och bilder till Moderna Museet i olika projekt, nu är det Nordiska Museet som är på tå och vill ha berättelser om hur vi upplever vår situation och såklart har jag lämnat in ett bidrag.

Allt för vetenskapen och forskningen i en avlägsen framtid

Vår "Sociala distans" är friare här på Stentorpet än hemma i stan. Promenader går visserligen bra i stan också, men här möter man ju inte en kotte. Jo, några grabbar som cykeltränade och ett par Kanadagäss såg vi, det var allt.  Lite kyligt fortfarande, blir väl annorlunda om några veckor när värmen kommer. Men en riktigt fin promenad hade vi och det var väldigt tomt i stugorna. Så här tomt brukar det inte vara.

Kl 14  kommer den dagliga rapporten från FHM, hur många fler är smittade? Hur många fler har dött? Det sånt man tänker på framför TV:n.

Nordiska Museet väntar på fler berättelser från oss som var med. Lämna in din du också!

Bastun och badbryggan. Plus 3 i vattnet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar