onsdag 1 mars 2017

OK då, jag blir med i #blogg100

Minst en uppdatering om dan nu i 100 dagar. Den tiden brukar gå väldigt fort.

Och det här är ingen dramatisk skillnad mot hur det brukar se ut i den här bloggen, jag ägnar en stund mest varje dag åt att skriva av mig lite, en terapi som alla borde ägna sig åt, men visst brukar jag hoppa över nån dag emellanåt när det är för körigt, det ska jag försöka undvika nu. Eftersom det här är första inlägget i den här #blogg100-omgången tar jag lite om min bloggeribakgrund:
Ungdomlig bild från starten 2014.

Intresserad av Sociala Medier allt sen jag först hörde talas om det för 10 år sen har jag med bara några korta pauser skrivit nästan dagliga blogginlägg på flera olika bloggar. Den här bloggen öppnades 2014 med den här programförklaringen.  När jag läser den nu efter 2,5 år så är det väl så att det fortfarande gäller det som jag skrev 2014 men jag hade glömt att det var efter några öl som bloggen startades. Kan det vara möjligt? Och Margareta var pådrivande står det, hon som tycker att jag sitter lite väl mycket vid datorn! Kors då.

Jag har nu hunnit bli 72 år och 9 månader och är kanske äldst i klassen i den här utmaningen men nån ska ju vara det och jag fortsätter min dokumentation hur det är att leva som sjuttioåring eller i "Mitt Sjuttital" som jag hellre säger.

Det första ämnet i den här 100-dagarsserien kan få bli en rad om mina klasskompisar från gymnasiet för över 50 år sen som student -63. Jag har förgäves försökt få med dom på båten i Facebookgruppen jag la upp för min gamla klass efter återträffen 2013. Det skulle ju annars vara perfekt för att hålla kontakten på Facebook med klasskamraterna spridda över landet: några i Norrland, nån i Skåne, i Göteborg, i Linköping, några i Västerås och några i Stockholm mm.

Jag har tidigare gett upp men så fick jag ett mail från Anders, mer behövdes inte. Jag tror jag åker på nästa lunchträff, jag fick intrycket att det är islossning på gång.

Och hoppsan! När jag tittar in på Arosiensis Facebook-sida så vad ser jag. En kurs i Sociala Medier om ett par veckor i Stockholm!! Som jag har tjatat på killarna! Nu har dom chansen och kommer dom inte med på kursen så håller jag kursen själv med dom på nästa lunchträff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar