torsdag 16 mars 2017

Ingen Digital Succé

Nån "Digital Succé" förväntar jag mig inte där jag tufflar runt i Mitt Sjuttital och i andra digitala forum. Men nu har jag i alla fall boken.

Det var Margareta som antagligen tyckte att det är dags för mig att skärpa till mig så hon köpte Frida Boisens bok på bokrean. Jag har läst en del i den tidigare på nätet, men typiskt en sån där bok det är bra att ha hemma och ta till ibland. Inte minst för att digitalisera kören, det är ett uppdrag som ligger på mig. Det finns många bra tips i boken.

Häromdan var det en artikel igen i lokatidningen om nån som skulle ta en paus, hon blev stressad av mobilen och Sociala Medier stod det. Minns inte om det också var en bok hon skrivit eller bara en debattartikel men alla som kommer med sånt där att Sociala Medier mest innebär problem, och dom är många, avslutar alltid med att vilken nytta dom personligen ändå har av att vara med på nätet, skulle aldrig vilja vara utan det. Men dom vill gärna gnälla lite. Det ligger i tiden.

Vi som var med när TV:n slog igenom minns att vi kunde få fyrkantiga ögon av TV:n och en gång kunde man bli blind av bokläsning.  Och nu blir man stressad av mobilen.      

Sens moralen idag är att jag fortsätter att läsa på och förkovra mig, lär mig nåt nytt mest varje dag. Jag har visserligen för länge sen gett upp tanken om "Digital Succé", men tack Margareta för boken. Jag ska läsa på och fumla vidare och jag hoppas på några blygsamma framsteg i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar