tisdag 14 mars 2017

En gång var jag riktigt fet.

Lite tråkigt inlägg idag, men vikten är viktigt. 

Vi hade en halvfastedag igår, lite småtråkigt det också att äta lite magert en hel dag, men ingen stor sak. Idag äter jag som vanligt igen och nu tar vi ett par sabbatsveckor.

Jag träffade en kompis häromdan som lite med kniven på strupen efter några dåliga medicinska värden gjort en imponerande justering av vikten väldigt väldigt snabbt. Hoppas han kan hålla det. 

Här i Sverige är väl det här med vikten ett av det vanligaste som vi vill ändra på på våra skröpliga kroppar. Nästan alla vill nog gå ner några kilo till sommaren, Beach 2017, och det är inte så himla länge sen jag själv var riktigt fet och bestämde mig för att bli av med några kilo, långt innan det här med halvfasta var uppfunnet.

Eller förresten,  det är egentligen  rätt länge sen men jag var allt bra rund då, riktigt fet. Men jag var konsekvent då när jag hade bestämt mig och med träning och strikta matregler gick jag ner massor.

Men lever man som vanligt här i Sverige med obegränsad tillgång på mat går det inte att undvika att det blir några hekto i ökning varje år och så hittade vi som tur var 5:2-dieten som nu i år har blivit ganska liberala 6:1, men det räcker för att hålla balans i vikten. En dag i veckan som halvfastedag.

Hade jag bloggat då när jag började gå ner i vikt hade jag haft en massa intressant att komma med, kunde skrivit en bok, men nu får det räcka med den här rekommendationen: 

Träna, håll igen på kalorierna och kör lite 5:2 efter en tid för att boosta viktminskningen. Och nu när sommarn och värmen kommer så ta en joggingtur. Eller ta två!

Nu har jag det så fint ordnat så att jag kan ta ett par sabbatsveckor från 6:1-andet, vi är inte så fundamentalistiska,  men vi kompenserar det med lite extra motion. Tänk att jag släpade runt på 15 extra kilon innan jag tog tag i vikten!           
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar