söndag 5 mars 2017

Perssons blandning

Efter en helg "på annan ort" så har man många intryck nu på söndagseftermiddan. Hemma igen och lite trött blir det blandad eftermiddagskompott eller "Perssons blandning" som mamma Karin alltid sa. Plus och minus, lite självskryt och en tragisk avslutning:

Teaterbesöket i Stockholm med barnbarnen var det viktigaste och då tänker jag att dom i Stockholmstrakten har det väldigt väl förspänt med ständigt massor av bra arrangemang att välja på, teatrar, konserter, utställningar etc. Men det är mycket folk överallt. Jag trivs bra i Stockholm men jag blir alltid lite lätt stressad.

Fullsatt på Stadsteaterns stora scen fast Mio min Mio har spelats sen före jul och kommer att spelas hela hösten, Astrid Lindgren är populär. Fint att Västerås ligger på så lagom avstånd till Stockholm, vi har ju tillgång till hela kulturutbudet i Sthlm om än med lite mer planering för hur man ska ta sig dit, men Stockholmarna kan ju inte heller räkna med spontana teaterbesök med sån här rusning efter biljetter. Vi bokade våra biljetter före jul och hela våren är nästan fullbokad.

Gene Krupa style.
Tunnelbanan klagar Stockholmarna ofta på, men dom förstår inte hur bra den är. Och billig. Men Stockholm kommer att växa till 5 miljoner invånare läste jag. Då blir det trångt i tunnelbanan, det är tur att dom trivs tillsammans när så många vill flytta dit. En garageplats i Vasastan var till salu för 1,5 miljoner, tur också att dom har bra betalt. Nej, då har dom det värre dom där krakarna i Värmland och på Gotland på sina "skräpytor" som det kallades i en rapport för en tid sen. Dom kan få vänta i timmar på en buss om nu inte linjen är nedlagd så dom väntar förgäves.

Men i Bergshamra hittade jag en gratis parkeringsplats! Sista i stan? Och jag fick förverkliga en dröm jag haft och kunde dra ett häftigt trumsolo när jag fick låna Natans elektroniska trumset. Trummisen sitter visserligen ofta i bakgrunden i orkestern, men undrar om det inte är han som får dom snyggaste tjejerna. Två trumpinnar och två fötter, det var rätt svårt att hålla takten får jag erkänna, men jag hade nog kunnat gjort en karriär bakom kaggarna.      

Till sist tog vintern tog snöpligt slut för VSK och VIK hamnade lika snöpligt i kvalserien till allsvenskan, men vi i Västerås håller ändå troget på våra lag.

1 kommentar:

  1. Bra att du inte gav koordinaterna till p-platsen. Det får förbli en väl förborgad hemlighet.

    SvaraRadera