fredag 10 mars 2017

Det är inte så farligt att bli gammal

Årets #blogg100, det femte sen tideräkningens början har kommit en bit på väg. 10% idag.

#blogg100 spritt över landet
Första gången, 2013, var jag inte med, så andra omgången var min premiär. Då var det allt bra många fler på startlinjen, men det är många med i år också och jag är med förstås. Och jag har väl lika svårt som alla andra att få tiden att räcka till men det här ska väl gå.

Idag är det lite körigt så det blir bara en kortis helt pliktskyldigast med en bild som symboliserar hur #blogg100 är spritt över landet, skulle vara kul att se en åldersfördelning och vem som är nestor....

Nu ska jag iväg på morronträningen på Actic, sen har jag nog inte tid att sitta vid datorn på hela dan så det här får räcka.  PRO Kultur hade årsmöte igår och efterfesten hade vi här hemma hos oss så jag är också lite trött idag även om vi pensionärer oftast har tidiga vanor så jag kom tidigt i säng.

Sen kan jag i förbifarten säga också att läsa morrontidningen på surfplattan och i mobilen gå lika bra, delvis bättre, än i papperstidningen. Efter snart två månader utan papperstidning ser jag att det blir otroligt mycket mindre papper att släpa till återbruket. Och vi kan båda börja med del 1 samtidigt på varsin surfplatta, vi slipper vänta på vår tur innan första delen är ledig.

Men nu ska jag snygga till mina muskler på Actic. Trevlig fredag! Det är inte så farligt att bli gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar