onsdag 29 mars 2017

Snåla eller slösa?

På restaurangen idag kom det in ett engelskt par som beställde var sin kopp kaffe. Så plockade dom oblygt upp smörgåsar ur ryggsäcken och käkade sin lunch. Mackorna hade dom säkert plockat med sig från frukostbuffén på sitt hotell. Fräckt. Klart man ska vara försiktig med sina pengar, men det finns väl gränser. Äta matsäcken på restaurangen....

Men jag får tyvärr aldrig nån känsla för utländska pengar och gör väl av med för mycket ibland. 1 euro = 10 kr är visserligen lätt. Men ändå får jag aldrig den där riktiga känslan för utländska pengar. Låtsaspengar.  3.90 för en glass i Valletta lät inte så dyrt, men inte köper jag en glasstrut för 39 kr hemma i ett gatustånd.

2 kulor, och inte var den god heller.

1 kommentar:

  1. Äntligen! En bloggare som inte är "tonåring". Själv är jag totalt nybörjare (trots många seriösa försök) - men jag är inte nybörjare i livet.

    SvaraRadera