torsdag 1 september 2016

Designen säljer

Jag köpte två paket kaffe och en ny skrivare igår. I båda fallen spelade utseendet en stor roll.

Det vägrar många att erkänna vet jag när man pratar om sånt här, men det är klart att det fungerar. Självklart.

Kaffet först: Vi kör oftast med Zoega och har haft några favoriter, men så tänkte vi ta nåt annat för en gångs skull. Stora beslut och stor vånda. Vi skulle behövt ett familjeråd med sluten omröstning men jag fick själv ta beslutet på gående fot när jag närmade mig kaffeavdelningen i går på Coop Forum.

Zoega fick det bli, men jag valde "Black Velvet" och "Dark Temptation". Klart att det lockar mer än "Mellanrost" i en mellanbrun förpackning.

HP Deskjet 3634
Så i går kväll gav min dyra skrivare slutgiltigt upp. Sju år gammal var det dags för ett byte och en tur till Netonnet, och så klart jag tog den snyggaste. "Gullig Skrivare" stod det i recension och jag kan i alla fall skriva under på att den var snygg. Och prisvärd och fantastiskt bra, 599 kronor! Lite plastig kanske men klarar utskrifter från mobilen och surfplattan också, det gjorde inte min gamla skrivare. Scanner förstås, trådlös och hela alltet. Alldeles för billig men det är annan sak. För den är snygg med de där ljusblå detaljerna.

Mörk choklad är en annan sak som säljer extra bra med sina lite lyxiga förpackningar. Lite guld i relief och lockande bilder med förföriska bilder. Jag köper ofta mörk choklad....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar