söndag 18 september 2016

Ett högljutt slut på cykelturen

Vi kom inte så långt fast jag hade putsat av cyklarna och gjort dom fina.

Nu är ju inte att torka av cykeln nåt jag normalt nånsin tänker på med min egen cykel, men Margareta är desto noggrannare så nu torkade jag väl av min cykel också. Tog bort lite spindelväv. Det är inte så ofta vi använder cyklarna hemma i stan men båda två har vi bra cyklar, Margareta har tom tre växlar.

Och hjälmar har vi förstås. Läste i veckan hur få i Västerås som använder hjälm och i går kväll på en promenad såg jag också hur få som använder lyser på cykeln, men det slarvar jag inte med.

Jag förstår hur folk tänker. "Jag brukar inte cykla omkull så hjälm behöver jag inte och fast det är mörkt ute så hittar jag rätt bra ändå så lyse är onödigt"        

Tillfälligt Out of order
Däremot behöver alla cyklar luft i däcken och båda cyklarna behövde pumpas. För att vara lite lat tog jag inte fram pumpen ur källarförrådet utan vi cyklade iväg på våra välputsade cyklar bort några kvarter till Högskolan på Vasagatan där det finns en cykelpump längs cykelbanan. Som antingen får vara ifred för klåfingriga ungdomar eller så lagar dom den väldigt snabbt för den fungerar alltid när jag behöver använda den.

"Pumpa hårt"  sa Margareta när jag kom till hennes cykel och jag tog i rejält.

"Vilken jädra smäll" hade Dynamit-Harry sagt och folk längs Vasagatan slängde sig ner för att ta skydd, nuförtiden blir man lite extra orolig när man hör en skottsalva, men den här gången vare det bara slangen som small.

 Det blev till att gå hem och ta bilen istället som btw också skulle behöva putsas lite, men cykeln ska jag fixa, vi borde cykla mera.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar