onsdag 21 september 2016

Somliga går i lite tråkiga kläder

På väg hem igår såg jag ett ungt par på avstånd och blev lite avundsjuk allt närmare jag kom.

Frack till vardags?
Unga, 25-30, snygg bil och snygga kläder, och dom var snygga själva, dom också. Visst kollade jag tjejen, men jag la faktiskt mest märke till honom. Lite italiensk stil på båda två och han hade en ljus kostym som satt perfekt. Vit skjorta och slips. Välpustade skor, jag hann kolla dom rätt bra allt närmre som jag kom. Själv går jag bara med jeans och T-shirt nuförtiden. Och joggingskor.

Banne mig, jag ska klä upp mig nån kväll och ta med Margareta ut på nåt kul hann jag tänka. Med slips, vit skjorta och välputsade, blanka skor. Men fasaden på ungdomarna sprack när jag kom riktigt nära. Deras italienska (?) temperament rann över kanten och dom skällde rätt ljudligt på varandra (på svenska visserligen), och så satte dom sig i sin fräscha BMW och drog iväg med en rivstart.

Ja, sånt kan ju hända de flesta, det har jag inget med att göra, men jag blev ändå inspirerad  till den där uppfräschningen med snygga kläder nån gång.

Kanske tom leta på fracken! Vita handskar, manschettknappar, väst och fluga. Men kommer jag i den fortfarande? Och hur skulle folk reagera om man traskade ner på stan så där bara så där helt apropå? Tyvärr har jag ingen hög hatt, men det går ju att köpa om man vill göra stassen komplett.

Ordensbröder som kliar varandra på ryggen kör väl med frack på sina seanser, men där får inte jag vara med så fracken får väl hänga kvar i källaren. Men kostym med näsduk i bröstfickan kommer jag att satsa på med det snaraste. Jag kommer att ta en selfie!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar