tisdag 13 september 2016

Mitt skåp var fortfarande ledigt

Det var länge sen nu jag gick regelbundet på gymmet. Inte sen slutet av januari. Men skåp nr 430 var fortfarande ledigt när jag tränade på Actics gym på Kristiansborgsbadet.

Favoritskåpet är reserverat för dom breda grabbarna
Så här års efter sommaren är vi lite nybörjare allihopa i ATC-gruppen på Actic, och många har inte varit där på hela sommaren. Men ändå var det några som märkt att jag varit borta ännu längre. Jag joggade mig igenom våren i stället för att tänka på mina biceps och blev välkomnad nu med några "Välkommen tillbaka". Det blev jag lite glad åt.

Favoritskåpet inne i hörnet kommer inte att vara ledigt så ofta i höst. Jag borde skriva mitt namn på skåpet och muta in det permanent. Skåpen är original från 1960-61 och är helt oförstörda. Lite slitna av väskor och normal hantering förstås, dom har ju suttit där i snart 60 år, men alla hängare i skåpen är OK och allt är helt.. Rejäla krokar och dörrar av ek. Säkert faner men gedigna, tunga trädörrar som man aldrig ser numera. Hur kunde man ha råd att göra det så gediget en gång i tiden.

Ingen rusning
ATC-träningen, Actic Training Circiut, cirkelträning med Fredrik som coach, var väl inget att skryta med efter det här långa uppehållet och det gick riktigt, riktigt trögt. Det är bra att ha en morot, så jag noterade några mått och vikter så att jag kan göra en avstämning under hösten och visa hur mycket man kan förbättra sig på några månader även när man stretar fram i sitt sjuttital och inte är någon riktig ungdom längre.

Det är lugnt på förmiddagarna på gymmet. Några studenter som har ledigt från skolan är där och tränar, andra är säkert arbetslösa och så en hel del seniorer som Actic satsar bra på. Mer folk på em och kvällen har jag sett, fint att gymmet har råd att ha öppet även när det inte är så många som tränar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar