onsdag 14 september 2016

Liten kostnad, stort beslut

Ibland köper jag grejer för tusentals kronor utan att blinka men nu när det rör sig om 100-200 ungefär är jag lite löjligt noga.

Det är lite åt Parkinsons lag och säkert både naturligt och vanligt så det här inköpet får väl ta sin tid. För första gången har jag tänkt mig ett mobilskal till min Samsung. Ett "plånboksskal". Så igår gick jag runt i affärerna och botaniserade utan att kunna bestämma mig, alltid var det nåt fel.

Färgen, känslan, hur många kontokort finns det plats för etc. Några var rätt OK men för plastiga. Clas Ohlson och Kjell & Co hade några som jag nog kunde ha tagit, men nja....

Plånboksfodral Samsung Galaxy S6
Hundralappen på bilden ingår inte...
I några mobilaffärer jag letade i ruskade säljarn på huvudet, "Nej till den modellen har vi inga mobilskal kvar, din mobil är för gammal"  Ja, det kan man ju förstå, den är snart nio månader gammal så han ville hellre att jag skulle byta upp mig. Lite skämtsamt visserligen, men det är ju så det är numera.

Hemma utan att det blivit någon affär mindes jag en reklamflash på Facebook för några veckor sen där dom visade ett så fint skal som jag är mer intresserad av. Såg häftigt ut och såg ut precis som jag skulle vilja ha det och med rätt färg, men hur jag än letat så inte tusan hittade jag tillbaka till den reklamen.

Men nu har jag på här på morgonkvisten letat en stund till innan jag tog ett kraftfullt beslut och gjorde min beställning, ett fynd hos Fyndiq! I äkta skinn (tur jag inte är vegan) och nedsatt från 299 till 69 kronor, vilken rabatt! Porto åkte jag på förstås så 118 kronor blev det, men oj vad jag har funderat innan jag kom till skott. En sån liten kostnad men så stort huvudbry.

Lite typiskt och f-n vet, den kanske är lika plastig den här också när det  kommer till kritan, men jag är så här långt njöd att ha tagit ett så kraftfullt beslut.


    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar