tisdag 6 september 2016

Jag vann kampen

Idag känner jag mig lite pånyttfödd om jag överdriver lite. Min förkylning är putz weg.

Jag la mig snuvig i går kväll och mådde långt ifrån bra, men vaknade "snuvfri" eller vad man kan kalla det när näsan känns helt OK. Jag brukar skryta med att mina förkylningar går så snabbt över, ibland har jag varit vissen några timmar bara, men den här gången tog det nästan en vecka. Dagens förmiddagspass på gymmet bokade jag av i går kväll, inte trodde jag att jag så snabbt skulle bli OK idag. Jag hade inte ens trott att jag skulle orka skriva nåt på bloggen, så jag får ta till livlinan.  Stod det nåt lokalt i tidningen idag, värt att notera och kommentera i Mitt Sjuttital.

ABB Corporate Research firar 100 år, ett tecken i tiden, alltså engelska titlar på allting, vad företaget hette vid starten 1916 har inte journalisten orkat ta reda på. Och jag vet inte heller.

En ny ridanläggning beslutades igår och närboende protesterar förstås, det gör ju folk alltid. Överklaganden, nya förhandlingar och fördyringar i stället för att bara sätta igång och gräva.

Ann-Christine Kihls intressanta bok om Martin Adler har kommit. Vi lyssnade på henne i hörsalen på biblioteket i torsdags när hon berättade om hans stökiga uppväxt i Västerås och hur han med kameran bevakat världshändelser fram till det som tog slut med ett skott i ryggen på ett torg i Mogadishu. Läs boken!

Bilbränder, inbrott och våldsbrott, slagsmål på en parkeringsplats, slagsmål med golfklubbor, klotter och en stulen plånbok... Trist för alla som drabbas.

En gammal finsk tradition har kommit till Västerås stod det och ska bli en tradition i Västerås också, Lyskvällen med marschaller och folkliv. Journalisten var så rolig att hon skrev om att det tänts ett brinnande intresse, men det är typiskt ett sånt arrangemang som vi missar när vi alltid är i stugan på helgerna.

BK30-damerna är på väg upp i Allsvenskan. Kanske man kan få se Marta på Solid Park?

Ja, det var lite lokalt  ur dagens tidning, Jas 39 Gripen landade på Hässlö för att tanka och allt fler flyttar till Sura och Hallsta, det kan jag också nämna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar