söndag 17 april 2016

Tips från coachen

Lisa, min jobbcoach är alltid på tå med jobberbjudanden. Det senaste kom i fredagskväll i 22-taget. Hon vilar aldrig.

Lite trött på mitt händelselösa pensionärsliv skrev jag in mig på en jobbförmedling för några månader sen och Lisa säger att dom inte har så många män (gubbar...) i min ålder så hon var positiv till att jag skulle ligga bra till för ett extraknäck. Just nu har jag två jobbansökningar som jag väntar svar på.

Det första gäller en händig morfar/farfar där man erbjuds ett rätt bra arvode. Filminspelning i Västerås och ett plus var om man kunde ta med något barnbarn, så det skrev jag att jag kunde. Inte bara en, jag kan bidra med sju stycken skrev jag. Kanske resekostnaden för Casper från Tyskland blir lite väl hög, men dom andra sex ställer nog upp. Allt mellan 1,5 och 16 år, det är bara en fråga vad regissören tänkt sig.

Bildresultat för arne tammer
Alla minns väl Arne Tammer
Det andra skubbet jag alltså sökte i fredags gäller en vältränad 60-65-åring. "Arne Tammer"-typ tänkte jag och gjorde spegelprovet och såg en kuslig likhet med bilden här bredvid. Jag fick alltså mailet från Lisa  sent på fredagskvällen och jag sökte direkt på sekunden med det förbehållet att jag var upptagen 4 juni för Stockholm Marathon men skrev att dom kunde ju ta ett foto vid nån vätskestation eller möjligen satsa på målgången. Jag försöker alltid vara flexibel mot Lisa.

Andra aktuella jobb jag funderar på att söka: "Äldre man" till en dansvideo (sydamerikanskt utseende...), "äldre man" till långfilm med småländskan naturligt, "gentleman" till reklamfilm för hälsa. I en långfilm ska man prata engelska med persisk brytning etc. etc. Jag ser bara möjligheter i artistvärlden.

Lite småroligt och Lisa ska få coacha mig ett tag till så får jag se om det blir en karriär inom seriös film eller reklamen. Jag är inte så nogräknad och ställer upp på det mesta bara betalningen är bra.

Men det där att ta med barnbarnen på jobbet kanske inte är så bra, då ska väl dom vara med och dela på lönen. Kanske kan det gå ihop sig om jag får låna Ebbe, 1,5, han är nog den mest resonabla, han har inte koll på det där med pengar än. Inte ens lördagsgodis.                    

Dag 48 i #blogg100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar