måndag 29 december 2014

Summering av några plus från 2014

Det negativa från 2014 var snabbt avklarat häromdan, det var ju mest småsaker. När jag kommer till det positiva blir det mer att skriva.

Ebbe blev vår sjua
Det viktigaste under 2014 är förstås vår nye lille kamrat herr Ebbe. Han verkar vara en glad kille som det  kommer att bli roligt att lära känna lite mer och se hur mycket han kommer att lära sig under 2015, sitta, krypa, stå och kanske stappla lite också. Och säga Morfar!

Annat positivt lite osorterat: Barnbarnen håller sig friska och lär sig allt mer, fint väder hela sommarn, sommarfesten/70-årsfesten gick över förväntan och vi överlevde årets Wild Kids. Vi har själva fått vara friska och jag klarade min Stockholmsmara i maj på nästan rekordtid! Och två tredjedelar i New York avverkades också på rekordtid, det var också ett stort plus. Ett dubbelplus i kvadrat var att jag över huvud taget stod vältränad på startlinjen och att jag klarade blåsten de första kilometerna över Verrazanobron Att det sen inte blev nån medalj är världsliga problem som Karlsson på taket sa.

Körsjungandet i Rock Everybody har varit skoj där mina försök att få ut kören på nätet gått riktigt bra och några föreställningar blev extra fina minnen framför allt Carlforsska i juni. Och 5:2-andet funkar fortfarande med en och annan 6:1-vecka när det passar bättre. Lite flexibla blev det en 7:0-vecka också i NY så det får allt rulla på under 2015 också!

Min nya blogg som sjösattes i oktober får också rulla på nu med ett 10-årsperspektiv, och det kommer att bli intressant hur den här hobbyn kommer att ändras under den långa tidsperioden, 10 år tillbaka i tiden var ju knappt bloggeriet uppfunnet. Bilen går bara allt bättre, och barnbarnen håller sig friska och växer sig allt större.

Skrivarkursen i Surahammar gav mig några idéer inför 2015 och så bytte vi ut några möbler här hemma. Och i stugan också.

Nu har jag listat några minus och här kom det några osorterade plus från 2014 och precis innan nyåret blev Alliansen och regeringen överens så att vi slipper nyval, det var ju fint och också ett plus. Så återkommer jag kanske efter nyår med några förhoppningar för 2015, kanske tom några planer.

Jag får se.              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar