torsdag 18 december 2014

Julklappsbekymmer

En gång i tiden hade jag aldrig några problem att köpa julklappar och jag tyckte det var riktigt kul att julhandla.

Snabba leveranser!
Julklappar till barnen, till Margareta, till föräldrar och till syskonbarn man julade med. Men nu är det värre. Det finns hur mycket som helst att köpa men alla har ju redan allt. Barn ska förstås ha presenter, men det är inte så lätt där heller, det ska ju vara något dom kan tänkas gilla och visst har vi köpt onödiga grejer ibland.

Men nu verkar vi ha kontroll på julklappsköpen. I stort sett. Bara det där vi skickade efter på nätet, det ska visst vara på väg från USA men har inte kommit än. Det blir en nagelbitare för att se om det hinner fram i tid. Jag tyckte vi beställde i så god tid, men det är ju nästan en vecka kvar.

Duger som julklapp?
Då kom jag att tänka på morbror Elis som i min barndom köpte alla mina kusiners julklappar på postorder. Men inte hann det komma fram i tid och det var ju trist för kusinerna som fick nöja sig med att knäcka nötter på julafton. Hinner vi inte få det importerade paket får jag väl också köpa en påse nötter.

Nej, förlåt det var ett dumt skämt. Lite bättre kan vi, och med lite tur kanske paketet hinner fram innan den 24:e.                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar