torsdag 10 mars 2016

Jag blev så glad över min "Give away"

Jag är helt amatörmässigt road av hur vi människor är, hur vi beter oss osv. Och jag läser just nu en bok i ämnet av Henrik Fexeus som är lättsam och underhållande, inte så vetenskaplig. Senaste kapitlet jag läste handlade om "Give aways" och idag såg jag att han har rätt. Man blir glad av en liten present.

Jag gick till Coop Konsum City på Igor idag för att storhandla. 2 liter mjölk stod det på lappen. Mjölk köper vi nästan aldrig annars, men sen i tisdags äter vi havregrynsgröt på morgnarna så nu var jag ner till Igor för att köpa ut ett par liter till helgen.

Så behövde jag ett kort till nya körkortet också och satt och krånglade i fotoautomaten där utanför kassorna ett bra tag innan jag blev nöjd eller i alla fall insåg att det blir inte bättre. Jag får acceptera att en gubbe på 71,5 inte blir häftigare än så här. Om nu kortet blir godkänt hos Trafikverket, dom är så petiga och glasögonen blänker kanske lite väl mycket.

Utanför fotoautomaten var det hela tiden en massa folk som surrade så när jag hade fått mina kort var jag förstås nyfiken på vad som var på gång. Det var ballonger och färggranna skyltar, jag hade kommit mitt i firandet!  Och i en stor trälåda fanns det en enda liten färggrann plastkasse.

"Gratisprover?" frågade jag tjejen. Jodå, och när jag visat upp mitt kvitto för mjölken fick jag den allra sista kassen med lite Give aways. Vad var det som hänt?

Jo Coop Konsum City Västerås bytte namn till Coop City Västerås och firade rejält med en liten kasse till kunderna som råkade handla just då och det räckte med mina mjölkpaket för att få den sista kassen. Olivolja, balsamvinäger mm och en en liten fin kasse. Så glad jag blev och Henrik Fexeus har rätt, give aways fungerar!

Just idag vet jag inte om namnbytet innebär nåt mer, kanske föreståndar'n ger en kommentar här i Mitt sjutital!  

#blogg100                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar