torsdag 24 mars 2016

AdSense har nolltolerans

AdSense sköter ev. annonsering i bloggar och jag ansökte för en tid sen om ett konto för att lära mig mer om min hobby, bloggeriet och hur det här med annonser fungerar. Men jag är svartlistad! Lite roligt är det och inte bryr jag mig, och mina läsare är nog bara glada att slippa reklam. Men i Kafka-stil får man inte veta varför man inte blir godkänd så det är bara att acceptera. Kanske bedöms standarden på blogginläggen vara för låg eller möjligen att bloggaren är för gammal, och AdSense policy är alltså att inte tala om varför man hamnar på svarta listan.

Så tyvärr mina läsare, det blir ingen reklam här vare sig om tamponger, blöjor eller bilar.
The Cadillac Band men Elvis var inte tillgänglig,
däremot Little Gerhard 

Däremot kommer det att bli en hänsynslös reklamkampanj i löpande text här i bloggen under våren om en musikföreställning på Carlforsska skolan i Västerås söndagen den 5:e juni. Det kommer helt enkelt att bli en kanonföreställning och rockkören Rock Everybody är i full gång med planeringen. Vad sägs om vår senaste låt? Vi har börjat träna på Rockin' Robin, en låt som en ung Michael Jackson gjorde succe med!

Rock Everybody tar emot folkets jubel
Vår rockkör som nu blivit en egen förening samarbetar nu med ett riktigt häftigt rockband, The Cadillac Band med suveräna musiker och sångare som t.ex. Janne Lucas förstärkta av Jussi Björlings sonson Raymond och den gamle 50-60-talsidolen Little Gerhard. Lägg därtill Rock Everybody under ledning av Lars Jauring så förstår man att det här blir en kanonföreställning. Det blir rusning efter biljetter när vi har biljettsläpp om ett par veckor.

Så AdSense, jag får väl klara mig utan er och sköta reklamen på egen hand. Och den 50-lapp jag kanske fått ihop på ett år i reklamintäkter får jag väl klara mig utan, men lite lätt löjeväckande känns det att jag, en förhållandevis skötsam yngling på snart 72 år har hamnat på svarta listan hos er. Och så klart att ni ska lyssna på en ung Michael Jackson:



Dag 24 i #blogg100                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar