tisdag 31 mars 2020

Dag 15 - Nu börjar det bli tråkigt

Det har hållit på rätt länge nu, det börjar kännas.

Vi håller oss undan både för vår egen skull och för att inte riskera att belasta vården som FHM och regeringen säger att vi ska göra. En uppmaning jag håller med om, folkvett tycker jag. Inget att uppstudsigt sätta sig upp mot.

Men det känns att det har hållit på rätt länge, redan efter 15 dagar. Visst - vi tar promenader, vi motionerar med Sofia och Actic framför TV:n, vi läser, lyssnar på ljudböcker och tittar på TV. Varierar lägenheten med stugan i Sala. Men man behöver mer.

Det är viktigt att äta på restaurang, biblioteket, gå på bio och rockkonsert, IKEA och Clas Ohlson. Barn o barnbarn, kören och After Work med PRO-kamraterna. Bara 15 dagar, men jag kände i går kväll när jag släckte lampan att situationen börja påverka även mig.

Trots att vi är två och har gott om plats både i lägenheten och i stugan så börjar Corona-tempen påverkas. Den här dokumentationen ser ut att behöva fortsätta länge, så av och till ska jag ta min Corona-temp och notera den här. Vad kan hända? När närmar sig kokpunkten? När börjar jag tulla på folkvettet?

Corona-tempen är hyfsat normal idag och jag ska försöka hålla den där och hoppas den inte stiger alltför mycket,. Från normalvärdet 10,0 steg den igår  till 10,1. Långt kvar till kokpunkten. 


  
           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar