söndag 29 mars 2020

Dag 13 - Social Distans

Under senaste veckan på Stentorpet har vi växlat några ord med två grannar under en promenad på skogsvägen till Svassla, det är allt. Och några grannar har jag sett på håll. Men nu har vi åkt hem till stan och kan sitta i fönstret och räkna bilar på Cityringen.

Nu är det bara dag 13 än men så läser man om Italienarna som suttit isolerade dubbelt så länge och maten börjar ta slut. Och pengarna. "Det blir revolution" sa nån. Oj vad den här krisen kommer att diskuteras och skärskådas hur folk hanterade den här krisen när den gått över.

Ska jag "ta corona-tempen" på mig själv, så är det ingen psykologisk kris hos mig än. Långt ifrån. Jag har fullt förtroende för FHM och samhället och följer alla påbud. Typiskt svenskt? Kliar i fingrarna att göra nåt, men så är det det där med åldern och Social Distans. Handlar kl.7 på morgonen i folktomma affärer, men jag avstår från mitt dagliga besök på Clas Olson, det är lite jobbigt. Dom kan ju ha fått in nån ny sladd jag kunde behöva.

Så är det det där gamla vanliga man brukar säga att "kris" på kinesiska också betyder "möjlighet", helt självklart nånting jag tänkt på i den här krisen. Nu har dagarna fått lunka på ett tag och det ska dom få göra ett tag till tills jag är klar med det akuta jobben på Stentorpet men sen kommer mitt dagsschema att även innehålla ett dagligt pass med nån intressant onlinekurs. Det finns massor av gratiskurser som jag är intresserad av.

Kris => Möjlighet. Möjlighet att passa på att lära sig nåt spännande!

Och Social Distans innebär egentligen Fysisk Distans hörde jag idag så jag kanske inte ska vara så rädd att prata med mina grannar på lite lagom håll i alla fall.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar