onsdag 18 mars 2020

Dag 2 - Dagarna bara rusar iväg

Redan inne på dag 2 av vår isolering. Frivillig isolering eller sitter vi i karantän?

Nej så heter det väl inte än, men man är ju angelägen om att inte dra på sig nåt dumt, så vi håller oss inne.     

Men nog finns det att göra! Som att stå i fönstret och räkna bilar t.ex. Ta en smörgås. Spela Vänd-tia. Städa i skrivbordslådan. 

En ommöblering har vi hunnit med men vi möblerade ganska snart tillbaka. Och så har vi tagit fram en lista på TV-serier vi ska beta av även om vi inte betalar några streamingkanaler än, men det finns ju massor på Play och Öppet Arkiv. Och så får vi väl överväga Netflix och HBO mm om det blir tråkigt.

Men himla snygg är den, vår nya kamrat!
Städa i källaren lockar också, det ska jag roa mig med nästa vecka och veckan därpå kanske tom städa bilen, jag får se.

"Karantän" betyder annars 40 dagars isolering läste jag just så om det är "karantän" det är frågan om för oss så gäller det nog att städa lite långsamt om det kan ta så lång tid.

Och lite kryp i benen har jag allt nu på dag 2, tar nog en promenad nu i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar