torsdag 26 mars 2020

Dag 10 - Rena träningslägret


"Stormen är här" sa man på TV igår och vi håller hårt på vår karantän.

"70+ är som trotsiga tonåringar" läste jag häromdan om oss som grupp där många inte gillar att vi inte får vara med som vanligt, men här på Stentorpet framhärdar vi i vår karantän.

Många 70+ jobbar ju fortfarande (det borde jag också göra men det är ju ingen som vill ha mig) och för dom som jobbar är det säkert extra kämpigt med Social Distans förstås. "Vi som är så friska" säger man som försvar när man struntar i sin Sociala Distans. 

Bastun står där och lockar
Och nu är det redan 10 dagar av Social Distans och jag har inte pratat med en enda människa förutom Margareta. Dag 1 bytte jag däck hos Rogers Däck och sa väl Hej och Tack till däckkillen och på Coop har jag nog sagt Hej till nån av personalen, det är nog allt. Och grannarna här har jag bara skymtat på 100 meters avstånd.

Trist? Javisst! Men vi avreagerar oss med motion. Första passet redan kl 8 då vi kör Actics onlineträning med en engelsk instruktör. Så pustar vi en stund och uppdaterar oss med senaste nytt och så kl 9.40 har SVT:s Sofia ett 20-minuterspass. Sen, som idag, har vi trädgårdsarbete och efter lunch blir det en promenad när jag skrivit färdigt det här. Kommer jag bara ihåg att ta med löpardojorna så kan det bli lite skubbande ibland också.

Och som de idrottsatleter vi är så tänder vi bastun på kvällarna som rehab så att man klarar av morgondagens pass också här på träningslägret.

Och det är väl stor risk att vår Sociala Distans och träningslägret fortsätter ett tag så om vi nu blir osociala i vår ensamhet så blir vi väl i alla fall vältränade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar