fredag 20 mars 2020

Dag 4 - och fredagsmys

Dag 4. Dagarna rullar på, äntligen fredag!

Som tur är sover vi så bra här på Stentorpet, bloggredaktionens lokalkontor i Sala, men det blir för tråkigt om man inte har lite ordning under dan. Det känns som det är viktigt att ha ordning och reda och lite tider att hålla sig till.

Nytt nu är att vi i brist på träning på Actic börjar dagen med en egen träning i ATC-stil, cirkelträning. Vi har hantlar och några olika gummiband, det är otroligt mycket man kan göra med så enkla grejer En bra matta att träna på har vi och idag vi körde vi vårt första pass, STC Stentorpet Training Circuit. Man minns ju också Nelson Mandela som varje dag sprang några kilometer i sin cell.

Bra TV-underhållning!
Så blir det kaffe med favoritprogrammet på Svt Play, Guldbron. Just idag är det extra spännande och normalt skulle jag nog tagit en tur till Stockholm för att kolla att allt blir bra med Slussen, men det är ju förstås helt uteslutet nu. Slow TV äär perfekt så att jag hinner med att förstå och jag ser fram mot nästa Slow TV-satsning hos SVT. Den stora älgvandringen börjar sändas 15 april. Spännande.  

Efter lunch, från kl 13, tänker jag sköta mina åtaganden som informationsgeneral för rockkören Rock Everybody. Gå igenom och svara på mail, uppdatera hemsidan och hålla körens medlemmar informerade om läget. Kanske skriva nåt dumt på Facebook också.

Eftermiddagspromenad blir det nog också, sen är man rätt slut när fredagsmyset börjar.

Kan bli en tidig kväll efter en sån här dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar