fredag 27 mars 2020

Dag 11 - Bastu med dopp

Såklart att jag borde att ha skrivit ett inslag på Facebook om gårdagen. Eller åtminstone Instagram.

En bra sak på Sociala Medier är ju att framhålla sina egna bedrifter och stärka egot, men jag glömde det i går, tar det nästa gång i stället. Men det är lite jobbigt med dom där skriver hela tiden och tom måste lägga ut ett Gonatt varje kväll och så har jag några som i stället måste säga Gomorron på morgonkvisten, men det kan ju vara en sorts trygghet för dom. Själv borde jag bli lite mer social på nätet och inte vara så blygsam. Ska skärpa mig.

Bastun i går kväll var ovanligt skön och otroligt fint att ha en vedeldad bastu på tomten. Skönt när det är kallt ute, skönt på sommaren tom i värmeböljan.
Frestande!

Som om inte det var nog har vi bryggan och ån! Skönast på sommaren men fint även under en bastukväll i mars. Jag borde fått prestationen på bild och mallat mig på Facebook. Om någon här undrar så var vattentempen 3+ så det hade varit värt ett inslag.

Och så precis när jag sitter och skriver det här kommer nya påbud och varningar från Regeringen och FHM, så rimligen blir vi kvar här ett bra tag till, blir nog fler tillfällen till uppfriskande bad i Viksbergsån.         


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar