måndag 30 mars 2020

Dag 14 - Gott om Corona-experter

På Twitter finns massor av självutnämnda experter och häromdan fick jag i mitt FB-flöde se ett "Tal till nationen". En riktig tomte, en seriös filmare som höll ett tal i en film där han ifrågasatte hela den här "masshysterin" inom citationstecken.

Om Sverige, FHM och regeringen gör rätt kommer att visa sig och så klart har alla sin åsikt. Och inte konstigt om man behöver ändra åsikt alltefter hur Corona utvecklas, men än så länge håller jag på FHM och regeringen.

Hur ska man tolka det här? Nattligt möte med Stefan Löfven!
Men nu i dag 14 verkar det som jag undermedvetet känner mitt samhällsansvar. Jag hade ett möte med Stefan Löfven i natt, minns inte vad vi pratade om, men det var ett lugnt, positivt samtal minns jag. Men så vaknade jag med ett ryck kl 5.19 av att nån riktigt skrek att jag måste upp. "Det är allvar nu" sa ju Löfven härom dan, det kanske var den polletten som till sist ramlade ner.

Men, nej det var lugnt i huset, min insats behövdes inte. Men då mindes jag gårdagsdrömmen. Gösta Bohman, klädd i överrock och kostym, hade tappat nyckeln till sitt kassaskåp och hade lite bråttom, men jag hade nyckeln och kunde låsa upp och hjälpa honom.

Det här måste väl vara tecken på att jag, en enkel pensionerad pärmbärare, måste ta mig i kragen och kasta mig in i samhällsdebatten. Kanske är det jag som har nyckeln till den här Corona-krisen och borde hålla ett "Tal till nationen" som en riktig Corona-expert. 
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar