torsdag 19 mars 2020

Dag 3 - i vår ofrivilliga isolering

Rapport från dag 3 av Corona-isoleringen.

Först är det väl tur i oturen att den här pandemin har då snyggt namn  vem minns inte "svininfluensan" t.ex. Corona har en helt annan klang!

Med det sagt får jag erkänna att jag var på bibblan i går! Men lugn - innan jag blir utdömd som samhällsfarlig: Jag petade bara in min lånebok i inlämningslådan. Utifrån!

Gröna woken är ett bra matställe
Och inte nog med det, på kvällen tog jag mig till ett matställe. Rätt harmlöst det också. Lite Thaimat från en lucka hos Gröna Woken.

Men jag ska inte trängas i folksamlingar, det är ett bra råd, men inte kan jag isolera mig till 100% och det har redan blivit lite långa dagar.

Så idag, dag 3, lämnade vi huvudkontoret och tog oss till lokalkontoret i norra delen av länet. Är det lugnt hemma så är det ännu lugnare här. Vi kanske kan få lite arbetslust här i fritidshuset.

Våra gympass är avbokade t.v. men då blev jag lite fundersam när jag såg att alla seniorpass på Actic kör som vanligt och är fullbokade med kö! Jag antar att några tycker den här ofrivilliga isoleringen är lite överdriven, men att så många tycker det var förvånande. "Vi gör ren redskapen extra ofta" säger Actic "och vi håller avstånd mellan varandra". Vad säger Folkhälsomyndigheten om det? OK för 70-plusare?   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar