tisdag 17 mars 2020

Dag 1 - Civil olydnad light

Den här tiden i Mitt Sjuttital kommer att sticka ut som den märkligaste tid som jag varit med om.

Vi äldre, man drog gränsen vid 70 år, blev igår uppmanade att hålla oss inne och undvika onödiga sociala  kontakter, tom undvika att gå ut och handla mat! Så att vi inte skulle bli smittade.

Jag kommer att följa alla rekommendationer och göra allt för att hålla mig borta från Corona och har bokat av alla träningspass på Actic. Alla körövningar är inställda och även årsmötet i nästa vecka. Årsmötet i vägföreningen i kväll avstår jag från och vi, Margareta och jag har härmed dragit oss tillbaka till lägenheten här på 5:e våningen där vi kommer att hålla till lite halvt isolerade. Besök undanbedes.

Men så såg jag att det var ju tisdag idag... Dom 5 procenten som Coop erbjuder oss tisdagshandlare var oviktiga, men semlor då?

Risken att bli smittad var inte större idag på morgonen än igår tänkte jag, så jag var lite olydig, gick upp tidigt för en snabb promenad till Coop på Igor och köpte våra semlor. Men som en den samhällsnyttige  PK-medborgare jag är och aldrig hamstrar blev det bara två semlor, en till oss var. Och nu håller jag mig hemma.

Ost är svårt att vara utan, kanske jag smyger ut
nån sen kväll om det skulle ta slut hemma. 
Annat då? Borde jag inte köpt mer toapapper i alla fall? Och hamstrat vadå...? Nej, vi har som alltid ett rätt hyfsat förråd i frysen så vi klarar oss allt!

Men en konstig tid är det.

       



       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar