söndag 27 november 2016

Hoppsan, hände det en liten olycka

Som tur är har vi aldrig julgardiner längre
Jag tänker ibland "på förekommen anledning" på min svägerska som blivit härdad av sitt yrkesliv och behandlar min svåger på samma sätt som hon behandlar de små barnen på hennes arbetsplats. Vare sig att när barnen har sönder nåt på dagis  eller när min svåger hemma gör nån tavla blir det bara "Hoppsan, hände det en liten olycka".

Inte alltid att Margareta reagerar så när jag gör mina misstag. Det är en himla massa filmklipp numera på nätet, ofta med misstag folk gör och ofta är mycket kul. Visserligen är det lite väl mycket snuttar nu så snart orkar nog ingen kolla riktiga program, det går ju fortare med snuttar. Jag kollar en hel del också, men delar sällan på Facebook, däremot kan jag väl lägga in en länk här i Mitt Sjuttital, det här skulle kunnat hända mig också.

Jag är sån där som inte märker när Margareta byter gardiner, tyvärr lägger jag inte heller alltid märke till när Margareta köpt nya kläder, klippt håret eller ens möblerat om... Men jag hakar upp mig på stavvfel och sär skrivningar...

Min svägerska skulle nog reagerat så här som tjejen i filmen när killen gjorde en tavla som mycket väl jag själv skulle kunnat ha gjort om jag åkt på att sätta upp julgardiner:

Hoppsan, det hände in liten olycka:      Ett klipp om julgardiner i dagens Aftonbladet.       

             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar