fredag 25 november 2016

Fredagsmys på Actic

Ett positivt exempel på negativt tänkande är att inse att man blir en dag äldre för varje dag. Det är som det är och inte direkt positivt att bli knackigare, men man kan i alla fall parera knackigheten lite om man inser risken.

3-5 kronor kilot...
Som exempel: Den här veckan har vi varit bra på hugget och vi hann med alla inplanerade träningspass med avslutning idag på fredagsmorgonen i en fulltecknad klass. Fredagsmys eller mera fredagsfys för att klara av nästa år. Och nästa. Och nästa. Sorry, man blir aldrig färdig. Tänk negativt och agera.

Men först på tal om negativt tänkande, en rad om dåliga apelsiner. Köpte ett kilo idag. Dyra och dåliga, men det går att ändra på om man inte bara gillar läget. Jag ska frossa i nyplockade, solmogna apelsiner snart nog igen tror jag. Bara så du vet! Jag vet var dom växer och saftiga apelsiner lockar väl så mycket som annat i resebroschyren.      

Men gymmet då, det är inte som tidsfördriv vi går på gymmet, det är en förutsättning för att vi ska orka med att bli äldre. Idag var vi 18 st på cirkelträningen i ett tufft tempo som även dom som bara är hälften så gamla som vi skulle bli svettiga av. Hur vi skulle må utan våra 2-4 träningspass i veckan vill jag inte tänka på. 20 kilo mer kroppsvikt att släpa runt på?

Idag kollade jag lite extra på oss 18 som tränade på dagens "pensionärsgympa". Ett par, tre av oss är riktigt vältränade och hoppar och studsar mycket smidigare än jag och så är det några som både är en bra bit äldre och lite tyngre än jag men sen bland resten är vi rätt vältränade både Margareta och jag. Det är ingen tävling i en sån här grupp, men man sporrar varandra att ta i lite mer och gör nån nåt bra så åtminstone låtsas man bli imponerad.

Extra roligt är det att alla bjuder till för en bra fredagsstämning, så bra att på nästa fredagsmys kommer båda våra instruktörer att vara med. Så bra stämning att ingen av instruktörerna vill avstå att coacha oss på seniorgympan på fredagen!

Och nu på fredagskvällen sitter vi med den obligatoriska träningsvärken i musklerna, lite starkare än förra fredagen men inte fullt lika starka som nästa fredag!

Som sagt, vi blir aldrig färdiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar