fredag 26 februari 2016

Dålig fredagskänsla

Är det nåt man tappar på en långsemester så är det känslan för dagar. Likadant för alla jag pratar med. Dagvilla säger dom.

Kameran på magen
Man har ju inget att hänga upp veckan på som hemma i vardagen som t.ex. tvättstugan, Yogan på Actic på måndan,körsången med Rock Everybody på tisdan. Här är det promenaden längs stranden på måndag, på tisdag, på onsdag, på ..... etc.  Självklart gör vi mycket annat också, men det är ju strandpromenaderna som har prio ett.

En fast punkt här på vår långsemester är förstås fredagsmiddagen, den har vi deltagit i varje vecka. Varje gång ser vår reseledare till att välja lite typisk portugisisk mat utanför den vanliga menyn och i kväll ska vi äta en fiskgryta på bacalhau har jag hört så det får väl bli fredagskänslan.

Breaking News: Den här veckan dök de första solglasögonförsäljarna upp och fler och fler turister  ser man också. VW har en annonsering av en ny bilmodell på gång, 100-tals blänkande nya bilar har paraderat i hamnen, men vi har det som vanligt. Jag har inte tagit havsdoppet än.    

Och snart nog är det vanliga veckor igen. På måndag går vi in på sista veckan i Alvor, Algarve i Portugal, passande nog ska visst vädret bli riktigt bra nu i veckan. Men vardagen hemma i Sverige kryper på, jag har börjat kika lite i kalendern, träningar, körövningar och allt annat.

Och så kom mailet från Fredrik Wass igår - Blogg100 2016 kör igång! Så nu har jag verkligen nåt att hänga upp dagarna på, daglig uppdatering av bloggen i 100 dagar för fjärde året i rad för mig. Som utmaningens nestor fixar jag förstås det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar