tisdag 25 november 2014

Throwback Thursday

En praktisk titel att ta till ibland, och jag vet fortfarande inte om regeln säger att man måste hålla sig till en torsdag för en återblick. Men är det så så desto bättre. Det här skrev jag om torsdagen 25 november 2014, på dagen 4 år sen alltså.

Den dagen avslutade jag ett projekt att äta mig igenom och betygsätta alla matställen i Kvarteret Igor. Sushi Ayame fick 5 poäng då och Green Room var min absoluta favorit. Vilka som finns kvar idag kan vara en intressant fundering.
Karta
Jag ska ta en dubbel espresso här nästa gång jag är på stan  

Green Room är sen länge borta och Sushi Ayame har bytt namn men serverar fortfarande sushi.

Espresso House finns kvar, där fikade jag ofta förr men nu händer det aldrig. Vad det är som gör att man plötsligt får nya vanor kan man undra. Blir det en kopp kaffe på stan nu blir det nog oftast på Chantal's i Punkt tror jag. Nancy's Freshfood finns också kvar.

Ben och Jerry's har bytt namn till Glassbaren och Café Rob's Deli är borta.

Squeezed up, juicebaren, är borta men här kommer snart Froyo med frozen youghurt. Och så på hörnet ut mot torget finns en nytt ställe, Lotta Voltaire, med mycket grönt och ekologiskt.

Efter fyra år är bara två ställen kvar, två är borta och tre kör vidare under nya namn och en ny har tillkommit, en intressant notering tack vare dagens Throwback Thursday. Byter matställen ägare ofta för att dom går dåligt eller för att man säljer med vinst och satsar vinsten i nästa ställe? Det ska jag fråga någon som vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar