måndag 24 november 2014

Mycket jobb för lite ull

Jag vet inte om det uttrycket passar  riktigt. men det var det jag kom att tänka på i en hast. Men så lite ull var det inte direkt, nästan fem miljoner! Jag hade nog aldrig kunnat jobba som ekonom.

Ekonomisk förening
Bolagsverket är noga med sina blanketter
I maj tog jag över ett busenkelt uppdrag, jag skulle bara lägga ner en ekonomisk förening och våra insatser skulle återbetalas. Under sommarn hade vi ett par möten och så i september ett större möte när alla berörda var inbjudna men bara en av tre kom. Sen var väl allt klart trodde jag och skickade mitt första mail till vår ekonomiavdelning: Vi ger oss, skrev jag. Lägg ner oss! Jag tror jag lovade på sista mötet att pengarna kommer nog inom två veckor eller så...  

Sen dess har jag nog skrivit 50 mail och ringt en himla massa telefonsamtal. Vi har haft flera möten där det ibland blev heta diskussioner och när allt verkade gå överstyr blev tom jag irriterad och fick säga ifrån med eftertryck, då var jag nära att kasta in handduken. Samtidigt fick jag själv en hel del mail och frågor - händer det inget? Man blir lite lätt stressad! Och vi har åkt på flera överraskningar som t.ex. gamla surdegar som gjorde allt mycket svårare och protokoll och sånt som saknades. Det var nog på tiden att lägga ner föreningen.  

Tom i New York fixade jag en del kontakter och rapporter från mobilen, och när allt verkade klart förra veckan så nog banne mig var det ett par uppgifter till som skulle in! Men jag förstår att det är noga med ekonomi och att varje uppgift jag lämnat in  har varit viktig för att allt ska bli rätt. På nätet läser jag nu att det är poppis med ekonomisk föreningar, men en nackdel är att det är lite bökigt att lägga ner en ekonomisk förening. Jojo.

Nu är vi nästan, nästan framme, nu är vi bara tre medlemmar kvar i föreningen som sitter med Svarte Petter, men som tur är är det godmodiga grannar som inte verkar vara i akut penningknipa.

Start i maj, hinner projektet gå i hamn innan jul? Och själv ska jag vara noga med arbetsbeskrivningen innan jag tar på mig nästa uppdrag.                        

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar