fredag 21 november 2014

Hemligt inget för mig

OK, jag är väl tråkig, med när det utlovas hemliga överraskningar är jag ointresserad.

Willy sjunger Bob Dylan
Resor med hemligt mål vet jag är populära, men inte hos mig. Och hade jag vetat att Sitting Ducks spelade igår på Harrys och inte bara att det var en hemlig gäst som skulle komma så hade jag säker prioriterat det och gått dit i stället för att åka runt och köpa hyllor och sen ägna kvällen åt att organisera om i klädkammaren. Det var angeläget det också men jag hade gärna hört Willy Berg och hans gäng spela igen, men nu var dom bara hemliga gäster.

Och när jag går till Harrys nästa gång på After Work som jag mycket troligt kommer att göra så är det för att träffa lite trevligt folk, den eventuella hemliga gästen är inte lockbetet. Om jag inte själv blir tillfrågad att vara hemlig gäst förstås och visa några konster.

Sist jag var på en hemlig resa var på jobbet men när jag tog upp det här efteråt fick jag inte medhåll av en enda av mina arbetskamrater, ingen utom Bo, alla andra tyckte det var lite spännande att inte veta vart vi skulle. Men Bo blev misssnöjd, vi hamnade nämligen på en båtresa till Åbo, och Bo var paniskt rädd för båtar. En vuxen man på 50 och kav lugnt var det, men han stod halva natten vid informationsdisken för att vara beredd om något skulle hända. Lite komiskt, men han skulle absolut inte åkt med om han vetat innan att vi skulle ut på Östersjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar