onsdag 19 november 2014

Överkomligt dyra träningstimmar

Jag faller alltid framåt. På tänderna! 
Alla äldre borde träna på gym. det tänkte jag på igår när man började skriva om alla fallolyckor vi äldre råkar ut för. Många av oss äldre har ju åkt på en del krämpor med dåliga knän och höfter mm och har svårt att träna utomhus, men att nöta på ett gym passar nog oss alla, det finns så många olika varianter av träning på ett modernt gym.

Är det för dyrt kunde det gott vara nån form av skattesubvention av avgiften i stället för RUT och ROT till dom som inte behöver sådana avdrag, gymmet tjänar alla på, men nåt sånt har jag inte sett i politiken än. Själv har jag med några korta avbrott haft ett gymkort ända sen januari 1997 när jag började träna på allvar men jag tänkte häromdan att jag skulle säga upp avtalet, lite dyrt nu kanske?

Jag har varit lite flitigare vissa år men nu i år har jag verkligen inte utnyttjat månadsavgiften, kortsiktigt blir det dyra träningstimmar. Mina få träningar på Actic de senaste åtta månaderna har kostat mig 250-300 kronor per gång, så sällan har jag tränat medan månadskostnaden regelbundet betalats per Autogiro. Ska jag sluta tänkte jag alltså härom dan, men jag vet ju att hoppar jag av nu så blir det svårt att komma tillbaka. Och efter dagens morgonspinning är det inte aktuellt med något avhopp. Kostnaden är överkomlig och med normal träning 2-3 ggr per vecka blir det inte mer än 15-20 kr per gång så man kan ju själv styra om det blir dyrt eller billigt.

Så hörde jag att golfspelaren i gruppen betalade 4500 kr i medlemsavgift per år och han bara hade spelat 5 gånger i år. Det blir 900 kr per runda så mina gymkostnader är överkomliga även om det i undantagsfall blir ett sånt här år när man inte hinner till gymmet så ofta man skulle vilja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar