tisdag 24 februari 2015

Vi blev med barn igår

Folktomt? En synvilla!
Nedkomsten var helt oplanerad, men där satt vi plötsligt med två ytterligare munnar att mätta! Vi som satt och räknade kalorier på vår 2-dag fick snabbt byta fot. Jag tog en språngmarsch ner till mataffär´n och fyllde på förrådet, det är det här som är tjusningen med att ha barnbarn på rimligt avstånd. Och 2-dagen bröt vi på sekunden, det kommer nya 2-dagar.

Bra många sportlov har vi haft sällskap av skollediga ungar ett par dar, och det första vi tänkte på den här gången var förstås Kokpunkten! Vårt ifrågasatta, efterlängtade, dissade, kritiserade, hyllade äventyrsbad, det är klart vi måste prova det när vi har chansen.

Gamla stötar som en annan ska väl vara negativa så dyrt som mina ålderskamrater tycker att det är, men priset har jag inga invändningar mot, allting kostar ju.  Och riktigt, riktigt roligt var det. Jag ställde tom upp och racade mot både Clea och Natan i Double Racer, den häftigaste vattenrutschbanan jag åkt, men fegade ur inför Black River, det sitter jag och grämer mig över nu när alla har hamnat i  säng efter en tuff sportlovsdag. 4,5 tim med bassänger, rutschbanor, bubbelpooler, klätterväggar, turbinen, lagunen.... Ikväll var vi rätt tagna allihopa, Margareta slocknade först, sen Clea och Natan . För att njuta av tystnaden sitter jag ensam uppe en stund nu och samlar tankarna.

Till efterrätten hade dom nästan tuppat av
Inte orkade vi laga nån mat heller ikväll, det blev en promenad på 457 meter till Di Spagna. Fönsterbord, pizza och spagetti och sen slocknade alltså tre av oss tämligen ovaggade.

I morrn fortsätter sportlovet lite mindre fysiskt, få se om jag kan lura med mig ungarna på en eftermiddagsbio, "dä tål ve å passa på" när man har barnbarn på besök, rätt vad det är är dom för stora. Och nu börjar jag nog bli lite sömnig jag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar