fredag 7 april 2017

Sydafrika nästa med Deon Meyer

Jag hamnade i Sydafrika igår. Full dramatik direkt med fyra döda.

Dagens boktips
Jag är lite periodare när det gäller böcker och har haft en vit månad nu. Men så kom Margareta hem med den här kriminalaren lagom för att komma igång med läsandet igen.

Jag läser sällan på flyg eller på resor överhuvud taget så fast jag hade med ett par tre böcker på vår semesterresa så öppnade jag inte en enda,

Jag läser helst svenska böcker men den här lovar gott för författaren Deon Mayer är själv från Sydafrika så det ska bli spännande att läsa hur livet levs i Sydafrika. Ja, det här blir väl mest hur det kriminella livet levs, men ändå. Det kanske blir en recension senare.

Författaren är en "top selling crime thriller author" står det på nätet och på Bokus har samtliga läsare (10 stycken) gett boken maxbetyget 5 plus, så jag har höga förväntningar.

Igår kom jag bara ett par korta kapitel innan jag somnade ifrån läsandet. Så brukar jag inte göra men kommer jag bara över de första 20-30 sidorna brukar jag mer eller mindre sträckläsa.

I helgen drar vi till Landsort/Öja men i nästa vecka är det Sydafrika som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar