lördag 15 april 2017

Bra med skägg?

Jag var lite slarvig med rakningen på semesterresan och nu vet jag inte hur jag ska göra. Det kliar!

Jag slarvar  också ibland på somrarna men då brukar det lilla som växer ryka när sommarn är slut, men nu är jag kluven som den värsta folkpartist. Raka hakan eller .....

Skägg är bra för hälsan på något sätt läser jag men det ska visst vara mycket längre då. Mycket längre och mycket tätare. Tufft? Snyggt? Ja, vem skulle jag imponera på  kan man undra.

Inget att skryta med 
Sen är det det där med skötseln. Skäggschampo och skäggolja. Skäggsax och trimmer. Skäggvax och antagligen ska det färgas också. En kvart om dan ska man regelbundet ägna sitt skägg på morgnarna har jag också läst för att man ska vara snygg. Det är några linjer i skäggkanten  som ska hållas distinkta så det är inget för latmaskar att hålla sig med skägg.

Lite sensationellt har en forskningsrapport lite oväntat visat att det kan fastna matrester i skägget, vem hade kunnat tro det. Det talar emot att behålla skägget och så är det det där att det kliar.

Men sen då om jag låter det sitta kvar? Växer man i det sociala livet? Pondus och respekt? Beundran?

I ärlighetens namn är det nog ingen som bryr sig och skägget kliar. Det lutar nog åt det gamla vanliga hållet för mig.

          



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar