torsdag 21 januari 2016

Privat och personligt

Jag brukar säga att jag är rätt öppen med sånt som andra tycker är väldigt privat. Många i min generation tycker att bara att förekomma på bild på t.ex. Facebook är lite för privat.
 
Idag postar jag mina svar
Så det är klart att jag ställde upp på undersökningen från Karolinska om hälsoläget och levnadsvanorna för oss "äldre män". Det var hur många personliga frågor som helst om hur jag mår, vilken fil jag använder och hur många ostskivor jag äter, hur många vänner jag har och sånt. Ovänner slapp jag räkna och det fina med den här enkäten är att jag får en handgriplig läkarundersökning senare också så det är klart att jag blev med på det här.

Och idag har jag för ett annat register, en artistförmedling(!), också svarat på en massa personliga frågor. Hårfärg, skostorlek etc. Utmärkande drag och och röstläge mm. För det senare svarade jag att jag har en klar och sammetslen röst som går fram tydligt och passar bra i karaktärsroller och jag kryssade i att jag har en auktoritär utstrålning. Få se om dom går på det.
 
I min ålder är det rätt riskfritt att vara öppen med åsikter och uppgifter vad man har för hobbies och färdigheter. Vad kan hända? Man kan få ett bra jobb? Eller det är väl riskfritt för vem som helst, jag har inte fattat det där att vara hemlig som en mussla. Den dag jag får problem med närgångna groupies får jag väl tänka om.  

Artistförmedling? Ja, det är väl en bra cliffhanger för min blogg. Bäst att följa den regelbundet, Kommer roadmovien genom "Mitt sjuttital" ta den här gamle bloggskribenten ut i artistvärlden så att det kommer lite artistskvaller vad det lider? Kanske redan i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar