söndag 3 januari 2016

Inte en bok till, sa vi

Vi har inte plats för fler böcker och bara några hundra meter till biblioteket!

I somras rensade vi därför ut en massa böcker och slängde en hel del även om det skär lite i hjärteroten. Man slänger inte böcker! 

Sen dess har jag lånat en hel del på bibblan, framför allt e-böcker som man så behändigt kan ladda ner närsomhelst på dygnet. Rätt ofta gör jag det på stubben mitt i natten när jag läst ut boken jag just läst ut. Och jag har läst massor den här hösten och vintern, tegelstenar, deckare, lite lättare och lite tyngre om vart annat.
.
Så var vi på stan i går och tittade in i bokaffären. Bara för att titta. 

Men vi kom hem med en rejäl trave. Pocketböcker, så det är ju överkomligt och rätt billigt per sida. 2500 sidor för 250 kronor.

Den ena boken mer intressant än den andra, "Born to run" tror jag jag börjar med. Och så finns det dom som aldrig läser en bok, jag får ta och snickra en ny bokhylla åt oss. 

Och i slutet av februari börjar bokrean.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar