torsdag 18 maj 2017

Jag börjar verka macho, Banne mig!

Jag tror att folk tycker jag är lite mesig men skenet bedrar.

"En tuff kille i lyxförpackning" skulle Lill-Babs sagt med anspelning på min fräsiga outfit och Lill Lindfors hade suckat att "han ser ut som en karl, och han rör sig som en karl ska". Lite åt Clint Eastwood?

Och Claes-Göran Hederström ha skulle sjungit:

"I går förmiddag sa jag plötsligt nej till tanterna,
när dom ville - stjäla tvättid!"


"Javisst" har jag sagt förut när dom stått där med sin tvättkorg och frågat om dom får börja lite tidigare, men igår sa jag alltså ifrån i tvättstugan. Hela dan var ledig i tvättstugan så kommer en kärr... förlåt en kär granne menade jag och vill komma in en halvtimme innan min tvättid var slut så att jag var klar, men hon fick lite snopen vända i dörren med sin tvättkorg. Man är väl ingen mes!

Men det där med jämförelsen med Clintan var nog inte så lyckat. Vem blir imponerad? Trumpanhängare och han blir 87 just på min födelsedag, en gubbe! Ska jag jämföra mig med nån får det väl vara nån yngre,  högst 80 tänker jag.

Och varför inte Claes-Göran från 1968 med lite mesigare text, Det verkar likna kärlek sjunger han men jag kör mitt Det verkar likna macho... Jaja.. Men snygga kläder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar